Annen

iPod touch Enkleste jailbreak noensinne - ingen datamaskin nødvendig!

Status
Ikke åpen for flere svar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Neste

Gå til side

Neste Siste P

planetvesen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Takket være hdm fra Metasploit er vi nå bevæpnet med kunnskap om hvordan vi kan skreddersy våre egne utnyttelses-tiffs. Grunnarbeidet hans med pålitelig kodeutførelse har gjort bedre jailbreaks mulig. Han er spesielt å beundre for den pedagogiske detaljen som gjør at alle kan få en bedre forståelse av teknikkene hans og innsiden av enheten.

Basert på arbeidet hans har jeg laget en tiff som fullstendig jailbreaker iPod, installerer Installer.app og OpenSSH, sammen med et enkelt av/på-program som lar deg slå SSH/SFTP/SCP på eller av både for sikkerhet og batterisparing. .

SummerBoard er ikke lenger installert siden den nyeste versjonen fra Installer.app fungerer fint og krever ingen fiksing.

Du trenger en relativt stabil wi-fi-tilkobling for dette, siden din iPod vil laste ned et par megabyte med informasjon.

Så det er nå to trinn, hvorav ett er valgfritt:

1. Gjenopprett og/eller oppdater iPod/iPhone til en ny kopi av 1.1.1-fastvaren. Dette er sannsynligvis ikke nødvendig hvis du ikke har rotet for mye med iPod-en.
2. Gå til Safari på iPod dn.vc/jb (et alias for http://www.slovix.com/touchfree/jb )

Safari vil krasje etter et øyeblikk. Ingenting vil se ut til å skje i omtrent 30 sekunder (så vær tålmodig). Deretter vil iPod-en automatisk starte på nytt, og du vil bli jailbroken!

Det er ganske vakkert, etter min mening, fordi det er enkelt og plattformuavhengig (spiller ingen rolle om du kjører Mac eller PC).

Dette vil sannsynligvis være den enkleste måten... til Apple fikser TIFF-sikkerhetshullet, så nyt mens du kan.

Jeg vil gjøre kildekoden tilgjengelig for alle som kontakter meg. Det er ganske trivielt å sette opp speil.

Oh, og P.S.: En shout-out og rekvisitter til rezn som var den første som fikk noe slikt til å fungere. Implementeringen min er helt uavhengig og er penere (siden den bruker HTTP i stedet for å kreve rå TCP og socat) IMHO, men han var den første, og suksessen hans fikk meg til å lage min egen.

Video av hvordan prosessen bør se ut: http://www.youtube.com/watch?v=RHHPVhDfxT8 D

David G.

10. april 2007


Alaska
  • 28. oktober 2007
Er det mulig å gjøre dette og så senere gjenopprette til en absolutt uberørt tilstand, så mye at vet ikke og annullerer garantien min bør jeg sende den inn av en eller annen grunn? P

papegøyehodemjb

4. mars 2007
  • 28. oktober 2007
David G. sa: Er det mulig å gjøre dette og så senere gjenopprette til en absolutt uberørt tilstand, så mye at vet ikke og annullerer garantien min bør jeg sende den inn av en eller annen grunn?

klikk på gjenopprett i itunes
Reaksjoner:Markgifford49 C

Corius

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Hei

Jeg prøvde http://www.slovix.com/touchfree/jb/ URL i min ipod touch, safari krasjet og så startet ipoden på nytt, etter omstart forblir den frosset i apple-logoen. Jeg kommer ikke forbi logoen og kan heller ikke gå inn i gjenopprettingsmodus, jeg murte ipoden min!

All hjelp vil bli verdsatt.

Takk skal du ha. D

dschiller

7. mai 2007
  • 28. oktober 2007
Jeg har prøvd dette etter mange mislykkede forsøk med andre metoder (se denne tråden), og jeg er glad for å si at det fungerte! Dette er fantastisk!

Gratulerer til utvikleren av dette!

Jubel
Daniel M

mmfy

23. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Corius sa: Hei

Jeg prøvde http://www.slovix.com/touchfree/jb/ URL i min ipod touch, safari krasjet og så startet ipoden på nytt, etter omstart forblir den frosset i apple-logoen. Jeg kommer ikke forbi logoen og kan heller ikke gå inn i gjenopprettingsmodus, jeg murte ipoden min!

All hjelp vil bli verdsatt.

Takk skal du ha.

dschiller sa: Jeg har prøvd dette etter mange mislykkede forsøk med andre metoder (se denne tråden) og jeg er glad for å si at det fungerte! Dette er fantastisk!

Gratulerer til utvikleren av dette!

Jubel
Daniel

Så fungerer det eller ikke?? P

planetvesen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Corius sa: Hei

Jeg prøvde http://www.slovix.com/touchfree/jb/ URL i min ipod touch, safari krasjet og så startet ipoden på nytt, etter omstart forblir den frosset i apple-logoen. Jeg kommer ikke forbi logoen og kan heller ikke gå inn i gjenopprettingsmodus, jeg murte ipoden min!

All hjelp vil bli verdsatt.

Takk skal du ha.

Den første omstarten kan ta opptil to minutter, så vær tålmodig. Hvis du avbrøt omstarten, må du kanskje gjenopprette. (Jeg antar at enheten starter på nytt automatisk) C

coreybox

28. oktober 2005
  • 28. oktober 2007
fungerte utmerket for meg DE

LGShepherd

27. juni 2007
Teesside, Storbritannia
  • 28. oktober 2007
jeg har nettopp gjort dette og det fungerer bra!

men jeg har ett spørsmål, hvordan legger jeg til andre apper til dette? installasjonsprogrammet har en haug med dem, men jeg vil gjerne ha iphone-appene på berøringen min også, hvordan gjør jeg dette?

Takk
Liam D

dschiller

7. mai 2007
  • 28. oktober 2007
LGShepherd sa: Jeg har nettopp gjort dette, og det fungerer bra!

men jeg har ett spørsmål, hvordan legger jeg til andre apper til dette? installasjonsprogrammet har en haug med dem, men jeg vil gjerne ha iphone-appene på berøringen min også, hvordan gjør jeg dette?

Takk
Liam

Bruker iJailbreak for å installere iPhone-appene kanskje fungerer, selv om jeg ikke har testet det. Hvis du prøver det, vennligst gi oss beskjed om det fungerer.

Sigevann

til
13. januar 2005
Mellom katter, hunder og vandrelyst.
  • 28. oktober 2007
planetbeing sa: Det er ganske vakkert, etter min mening, fordi det er enkelt og plattformuavhengig (spiller ingen rolle om du kjører Mac eller PC).

Ja, takk for enkelheten. Men vakkert er ikke det jeg vil kalle en oppsiktsvekkende, vidt dokumentert sikkerhetsfeil.

Den svakeste vektoren å angripe er det menneskelige elementet. Folk vil virkelig ha apper på iPod touch og iPhone. For meg er det ikke en situasjon jeg vil kalle 'vakker'. P

planetvesen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Lixivial sa: Ja, kudos for enkelheten. Men vakkert er ikke det jeg vil kalle en oppsiktsvekkende, vidt dokumentert sikkerhetsfeil.

Den svakeste vektoren å angripe er det menneskelige elementet. Folk vil virkelig ha apper på iPod touch og iPhone. For meg er det ikke en situasjon jeg vil kalle 'vakker'.

Hacks er vakre, feil er det ikke. Hvis du vil se noe stygt, les spesifikasjonene for TIFF. Det faktum at bare ved å surfe på nettstedet mitt kan jeg gjøre hva jeg vil med enheten din, er åpenbart veldig farlig. Så snart jeg har gjennomgått oppdateringene som nå er tilgjengelige for det sikkerhetshullet, vil jeg automatisk bruke dem. For nå, til tross for illevarslende advarsler fra noen sikkerhetseksperter, har det ikke vist seg noe skadelig å utnytte dem. Skjønt, det er ikke utenkelig at noen til slutt kan synes å ha et iPhone/iPod-botnett ville være gøy. Ha ha.

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med det andre avsnittet ditt. Sier du at folk som ønsker tredjepartsapplikasjoner ikke er 'vakker'? Hvem er du? Steve Jobs?

Eller sier du at folk som ønsker tredjepartsapplikasjoner på enheten på en eller annen måte er sikkerhetssårbarheter. Det er egentlig ikke sant; mennesker er bare sikkerhetssårbarheter når de opptrer på utrygge måter. Å bruke TIFF-utnyttelsen fra en kjent kilde er like risikabelt som å installere et program fra en kjent kilde. Jeg er tross alt ikke BonzaiBuddy. Å passe på å ikke åpne e-poster eller besøke nettsteder fra lyssky kilder vil fortsatt tjene til å beskytte trygge mennesker tilstrekkelig foreløpig (men ikke når skadevare faktisk begynner å dukke opp).

Ønsket til folk om å ha tredjepartsapplikasjoner har en tendens til å få sikkerhetssårbarheter på iPhone og iPod touch til å vises raskere enn normalt, på grunn av den enorme innsatsen fellesskapet bruker på å finne sprekker i rustningen og kile dem på vidt gap. . Å argumentere for at det er dårlig er som å argumentere for sikkerhet gjennom uklarhet. Hvis de nåværende hackerne ikke finner disse problemene mens de leter etter måter å aktivere tredjepartsapplikasjoner og publisere dem på, vil noen andre selge disse sårbarhetene til spammere og botnett-eiere i stedet.

I alle fall kan vi begge være enige om at både iPhone og iPod touch for øyeblikket er sørgelige når det gjelder sikkerhet. Jeg synes bare de andre kommentarene dine er forvirrende.

evilgreg

13. august 2007
  • 28. oktober 2007
WOW! Bra jobbet med dette hacket, og i motsetning til fyren noen få innlegg over meg, er jeg enig med deg i at dette er vakkert gjort. Dette vil spare MANGE mennesker for store hodepine, og jeg vet at hvis jeg må gjenopprette iPoden min, vil jeg bruke denne metoden for shure. Kompatibel med iPhone antar jeg? DE

lupka

30. september 2007
  • 28. oktober 2007
Jeg gjorde min jailbreak på den harde måten for noen uker siden, men det er veldig kult å se noe sånt. MED

zagnutts

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Problemer med Jailbreaking

Jeg var i stand til å besøke http://www.slovix.com/touchfree/jb/ i safari. Alt så ut til å fungere fint. Nettleseren lukket og iphone startet på nytt. Men etter omstart har ingenting endret seg. Noen forslag? Jeg fikk nettopp telefonen og gjorde til og med en gjenoppretting. P

planetvesen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
zagnutts sa: Jeg var i stand til å besøke http://www.slovix.com/touchfree/jb/ i safari. Alt så ut til å fungere fint. Nettleseren lukket og iphone startet på nytt. Men etter omstart har ingenting endret seg. Noen forslag? Jeg fikk nettopp telefonen og gjorde til og med en gjenoppretting.

Du bruker en iPhone, ikke sant? Er du aktivert?

Prøv også å starte enheten på nytt. Det vil heller ikke skade hvis du prøver å besøke url-en igjen. Hvis disse handlingene ikke fungerer, kom tilbake hit og fortell meg fordi det er veldig rart. C

Corius

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Jeg avbrøt omstartsprosessen etter safarikrasj :S

Jeg kan gå inn i gjenopprettingsmodus og PC-en min gjenkjenner og prøver å 'gjenopprette og oppdatere', men iTunes gir meg 'iPoden kunne ikke gjenopprettes. Det er ikke nok minne tilgjengelig'.

Jeg er litt fortapt her. J

jigimu

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Det var lett!

Ja, det fungerte bra uten problemer!! Takk til den ansvarlige geek D

dxerboy

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
FYI der ute: tredje gang var sjarmen for meg. Veldig veldig søtt hack. Jubel! MED

zagnutts

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
planetbeing sa: Du bruker en iPhone, ikke sant? Er du aktivert?

Prøv også å starte enheten på nytt. Det vil heller ikke skade hvis du prøver å besøke url-en igjen. Hvis disse handlingene ikke fungerer, kom tilbake hit og fortell meg fordi det er veldig rart.

Jeg bruker en iPhone, men er ikke aktivert. Jeg har prøvd å starte den på nytt, men fortsatt ingenting. S

Shnoops

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
kjapt spørsmål

La oss nå si at jeg bruker denne expoilten for å få installasjonsappen og slikt. nå når apple høres ut den nyeste fastvaren vil jeg kunne gjenopprette og deretter kunne oppgradere?

Sigevann

til
13. januar 2005
Mellom katter, hunder og vandrelyst.
  • 28. oktober 2007
planetbeing sa: Skjønt, det er ikke utenkelig at noen til slutt kan synes å ha et iPhone/iPod-botnett ville være gøy.

Jeg tenkte mer som å ødelegge basebåndet eller forvirre nvram (enbrukermodus) -- parametere som en gjenoppretting *ikke* vil fikse. Men, ja, alle ondsinnede hensikter.

Uansett, jeg beklager at jeg sannsynligvis misforsto kommentaren din som jeg opprinnelig siterte. Jeg synes bare det er interessant at i dette tilfellet - som er selve definisjonen av 'ekstern kodekjøring' - blir hacks basert på denne feilen hyllet med stor applaus. Jeg tenker bare på hva som ville ha skjedd hvis dette var en Mac OS X-feil og det ble avslørt for offentligheten som et stort problem med libtiff av en sikkerhetsekspert.

planetbeing sa: Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med det andre avsnittet ditt. Sier du at folk som ønsker tredjepartsapplikasjoner ikke er 'vakker'? Hvem er du? Steve Jobs?

... Å argumentere for at det er dårlig er som å argumentere for sikkerhet gjennom uklarhet.

Nei, (utsiktene til) tredjepartsapper er grunnen til at jeg kjøpte min iPhone 29. juni.

Uansett, jeg sa at folks dype ønske om en brukervennlig jailbreak-metode gjør sosial engineering enda enklere enn det allerede er. Utsiktene til en enhet som har og er avhengig av kamera, mikrofon og tastatur er en datagullgruve. Jeg sa det ikke har eller ville skje, men mer enn det kunne (som sier det åpenbare ... åpenbart. ) Og jeg antydet ikke at du skulle lage et ondsinnet stykke programvare, men jeg var generelt forsiktig med å bare blindt følge proklamasjoner fra folk om deres måte å jailbreake iPhone. Det er alt.

Jeg mente ikke å kapre tråden din, men jeg selv var ikke helt sikker på hva du mente med den opprinnelige kommentaren din, så det var derfor jeg svarte i utgangspunktet. Jeg er enig i at denne metoden ser ut til å være den enkleste implementeringen jeg har sett, og jeg vil gjenta min kudos for innsatsen din. P

planetvesen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 29. oktober 2007
Lixivial sa: Jeg mente ikke å kapre tråden din, men jeg selv var ikke helt sikker på hva du mente med den kommentaren. Jeg er enig i at denne metoden ser ut til å være den enkleste implementeringen jeg har sett, og jeg vil gjenta min kudos for innsatsen din.

Å nei, det er greit. Jeg ville bare komme med disse poengene uansett en stund og trengte å få det ut, haha. Beklager at du var på mottakersiden av det! D

droogie69

29. oktober 2007
  • 29. oktober 2007
hei takk, dette fungerer bra for meg
Jeg var i stand til å hacke den, men hvordan kan jeg redigere/legge til kalenderen min
og en ting til hvordan kan jeg få notatapplikasjonen også C

Corius

28. oktober 2007
  • 29. oktober 2007
Jeg var i stand til å gjenopprette Ipod endelig, jeg vil prøve hacket igjen senere.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Neste

Gå til side

Neste Siste
Status
Ikke åpen for flere svar.