Annen

Mac Noen som har tatt Diskret matematikk?

krono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 29. juni 2010
Hei folkens.

Jeg har en diskret matematikktime på vei og jeg googlet for å se hvilken type matematikk det er, og definisjonene er over alt. Faktisk ender de fleste steder opp med å si ting som 'Ingen vet egentlig den nøyaktige definisjonen av diskret matematikk bla bla'.

Så jeg lurte på om noen som har tatt det for informatikk kunne kaste lys over emnet?

Grunnen til at jeg spør er at jeg prøver å måle klassens vanskelighetsgrad siden jeg er en nettstudent som jobber 84 timer i uken (12 timer i døgnet, 7 dager i uken, som kontraktør i et fiendtlig land). Hvis det ser ut til at det kan være noe veldig vanskelig for meg, ville jeg ombestemt det til jeg er hjemme for godt.

Jeg vet at det ikke er noe sikkert svar på dette spørsmålet, men hvis noen har tatt dette kurset for informatikk, hva slags ting lærte du? Vi må også skrive programmer for å løse problemene vi lærer og ved å lese utdrag fra ulike bøker ser det ut som klassen er litt nært knyttet til kunstig intelligens.

All hjelp vil bli satt stor pris på

mfram

23. januar 2010


San Diego, CA, USA
  • 30. juni 2010
Diskret matematikk dekker mange ting. Noe av det inkluderer bevis, matematisk induksjon, settteori, permutasjoner, abstrakt algebra, generatorpolynomer, ringteori, Galois-felt... som til slutt fører til matematikken knyttet til feilrettingskoder. Morsomme ting. Du får ikke alt dette på ett kurs.

lee1210

10. januar 2005
Dallas, TX
  • 30. juni 2010
Jeg antar at alle her med en CS-grad måtte ta en slags diskret matematikk. Kurset mitt dekket mye bevis, settteori, grafteori, noe rekursjon og kompleksitetsanalyse (O-notasjon). Dette var det første kurset hvor problemet med reisende selger ble introdusert.

I ettertid var det et bra kurs, og all informasjon var kritisk. På den tiden hatet jeg det, og det var straffbart vanskelig. Vi fikk lov til å gjøre leksene i grupper, og 6-8 av oss kom sammen 4-6 timer i uken, og jobbet også med ting selvstendig, og vi hadde fortsatt problemer med å fullføre. Professoren snakket også monotont, og slo av alle lysene og lukket persiennene for å presentere lysbilder. Det var en skikkelig kamp for å holde seg våken.

Det høres ut som du har nok på tallerkenen akkurat nå. Dette høres ikke ut som det rette tidspunktet for å takle dette kurset, eller noe kurs. Bra for deg hvis du vil prøve, men jeg ville virkelig ventet til du kan bruke mer tid og energi.

-Lese

TuffLuffJimmy

6. april 2007
Portland, OR
  • 30. juni 2010
Tok den. Den hardeste klassen noensinne (så langt). STUDER HARDT. Jeg vil ikke anbefale å ta timen online. Det er definitivt en klasse hvor du vil være på hver forelesning og ha en veldig tilgjengelig lærer slik at du kan stille en båtlast med spørsmål.




har nettopp fullført førsteårsåret mitt, forresten.

krono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 30. juni 2010
Takk folkens for all info

Vel, jeg ringte skolen for å bytte ut klassen med en annen, men dessverre må jeg ta den for å gå videre til det siste 300-nivåkurset jeg har og til mine 400-nivåkurs, som er alt jeg har igjen. Jeg kan heller ikke slippe det siden det vil sette meg under fulltidsstatus og da må jeg betale mer $$$.

Hva verre er, er den andre klassen min som jeg har dette semesteret, er en 'introduksjon' til 3D-modellering og lyd som lar studentene lage en kort 3D-animasjonsfilm fra bunnen av (som betyr at jeg lager modellene, teksturene, animasjonen osv. lydspor, voiceovers og lydeffekter!). Noen 'intro' ikke sant? Lol. (Jeg er såååå glad jeg begynte å lære meg selv Maya for et år siden).

Så jeg sitter fast med begge klassene siden de egentlig er gateway-klasser for å komme til resten av kursene.

Å vel, ønsk meg lykke til! Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å trenge det


(Jeg begynte også å lese boken min om diskret matematikk, den ser ganske utfordrende ut. Jeg må friske opp noen datastrukturer jeg sjelden bruker, så vel som rekursjon siden det er enda en ting jeg bare har brukt en håndfull ganger ). ELLER

oldMac

til
25. oktober 2001
  • 30. juni 2010
Beste mattetimen jeg noen gang har tatt

Jeg ringer for å fortelle deg at det var en av de lettere mattetimene jeg tok og en av de mest interessante. Mulig jeg syntes det var lettere fordi det var interessant og jeg hadde en veldig god professor. Jeg syntes kalkserien min var mye vanskeligere og mindre praktisk for datavitenskap. M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 30. juni 2010
oldMac sa: Jeg ringer for å fortelle deg at det var en av de lettere mattetimene jeg tok og en av de mest interessante. Mulig jeg syntes det var lettere fordi det var interessant og jeg hadde en veldig god professor. Jeg syntes kalkserien min var mye vanskeligere og mindre praktisk for datavitenskap.

Dette. Min CS-grad krevde 2 semestre med diskret matematikk. Jeg fant dem morsomme, interessante og ikke så vanskelige. For meg var de mye bedre enn kalkulus.

Diskret matematikk er egentlig en kombinasjon av så mange andre emner at det er vanskelig å oppsummere i et enkelt innlegg. Hvis du vil vite mer bør du begynne her .

lee1210

10. januar 2005
Dallas, TX
  • 30. juni 2010
til oldMac og mdatwood :
Enten er du smartere, eller så fungerer hjernen din annerledes enn min. Jeg antar at professoren kan ha hatt mye å gjøre med det også, men den diskrete mattetimen min traff oss (meg selv og klassekameratene mine).

Det var i utgangspunktet en forutsetningsstige, og hvert trinn på veien hadde ett kurs som hadde omtrent 20-33 % strykprosent. Du fikk gjenta en time én gang, og etter det var du ute av programmet. Den diskrete mattetimen var en av disse. Jeg vet ikke om dette var utformet, eller om 'lukingen' bare var en naturlig effekt av et strengt program, men jeg var veldig glad for å knirke av noen av disse timene.

-Lese

krono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 30. juni 2010
Det er slik skolen jeg har nå gjør ting, de har nok av luketimer.

Jeg går faktisk på min tredje høyskole. South Hills Business School -> Penn State University -> og nå ser det ut til at DeVry og DeVry har de ekleste, vanskeligste timene av de tre (fysikkklassen deres er latterlig tøff, den vanskeligste jeg noen gang har hatt). Jeg er halvt redd for å se hva denne timen vil innebære.

Jeg har hørt en enorm blanding av meninger om diskret matematikk, noen mennesker jeg kjenner sa at det var det vanskeligste de noen gang tok, andre sa at det var ganske enkelt.

Når vi ser på pensum, går vi gjennom hele boken på 700 sider på 8 uker og har massevis av programmeringsoppgaver så det ser ut som det kan være litt av en utfordring lol.

Heldigvis er disse oppgavene bare konsoll, ikke MFC, så jeg kan skrive dem på min Mac

NT1440

Bidragsyter
18. mai 2008
  • 30. juni 2010
Tok den og feilet den første gangen. Jeg tar det på nytt i høst slik at jeg kan gå videre med CS-programmet mitt.

Alt jeg kan si er at selv om det virker lett i begynnelsen (det var egentlig) STUDERE DIN RØVE AV, da det vil bli ganske vanskelig.

Dessuten hater jeg bevis (grunnen til at jeg mislyktes, som fortsatt ikke har blitt forklart for meg hvordan det forholder seg til CS mer enn de morsomme tingene som logiske porter). Kan noen fortelle meg hvorfor bevis blir hovedfokuset i en CS-klasse? M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 30. juni 2010
lee1210 sa: til oldMac og mdatwood :
Enten er du smartere, eller så fungerer hjernen din annerledes enn min. Jeg antar at professoren kan ha hatt mye å gjøre med det også, men den diskrete mattetimen min traff oss (meg selv og klassekameratene mine).

Det var i utgangspunktet en forutsetningsstige, og hvert trinn på veien hadde ett kurs som hadde omtrent 20-33 % strykprosent. Du fikk gjenta en time én gang, og etter det var du ute av programmet. Den diskrete mattetimen var en av disse. Jeg vet ikke om dette var utformet, eller om 'lukingen' bare var en naturlig effekt av et strengt program, men jeg var veldig glad for å knirke av noen av disse timene.

-Lese

Jeg tror ikke jeg er smartere enn noen. Jeg hadde en god lærer (den samme for begge klassene) og jeg liker virkelig diskret matematikk, så jeg studerte naturlig nok mer. Jeg gjorde det ikke på langt nær like bra i kalkulustimene mine, selv om jeg skulle ønske jeg kunne ta dem igjen i dag fordi min generelle interesse for matte har økt mye siden jeg ble uteksaminert for år siden.

Og du har rett, programmet mitt hadde 2 feilkurs - diskret matematikk og 1. programmeringstime. Jeg klarte A-er i begge fordi jeg var interessert i klassene jeg gikk på en liberal arts-skole, og jeg husker at karakterene mine kom ut og de ville være A-er i hovedfaget (CS) og C-er i alt annet. Jeg klarte til og med å feile spansk et par ganger

NT1440 sa: Tok den og feilet den første gangen. Jeg tar det på nytt i høst slik at jeg kan gå videre med CS-programmet mitt.

Alt jeg kan si er at selv om det virker lett i begynnelsen (det var egentlig) STUDERE DIN RØVE AV, da det vil bli ganske vanskelig.

Dessuten hater jeg bevis (grunnen til at jeg mislyktes, som fortsatt ikke har blitt forklart for meg hvordan det forholder seg til CS mer enn de morsomme tingene som logiske porter). Kan noen fortelle meg hvorfor bevis blir hovedfokuset i en CS-klasse?

Se på bevis som en tenkeøvelse. I stedet for å prøve å huske bevis, sørg for å forstå dem. Bevis er nyttige fordi de lærer deg å tenke logisk (deduksjon, moteksempel, osv...) og systematisk (ikke gå glipp av trinn som ødelegger logikken din). Å tenke på denne måten er kritisk når det er vanskelig å spore opp feil blant annet.

Vil du virkelig hardt? Jeg hadde denne ene læreren som forventet at vi skulle lære mer materiale mens jeg tok testen. Jeg liknet det med å bli lært å multiplisere og deretter forstå det godt nok til å lære å gjøre divisjon på prøven. Den eneste timen jeg noen gang har tatt som ga meg mareritt

krono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 30. juni 2010
Jeg har klart å bestå alle lukekursene så langt med A-er. Vi hadde 'Introduksjon til maskinvare' som var mer som systemarkitektur og tok for seg logiske porter, minneadministrasjon og massevis av x86 assembler. Det var den første 'programmeringstimen' jeg hadde på DeVry. Vi måtte skrive datakomprimering og gjøre noe grafikkarbeid på lavt nivå. Jeg var så glad for at jeg allerede var godt kjent med C og C++ fordi x86 assembler var et helt annet dyr. Jeg vet at jeg var en av bare en håndfull som bestod.

Så deres forferdelige (som i hard, ikke forferdelig innholdsmessig) fysikktime. Jeg kunne ikke tro hvor sinnsykt vanskelig det var. Jeg fikk A-er i fysikk ved Penn State og trodde jeg var god i fysikk. Jeg fikk A i DeVrys fysikktime også, men seriøst, materialet var så utrolig vanskelig og jeg måtte jobbe hardt for det. Selvfølgelig, ved å være på nett konstruerer de alt slik at det ikke kan googles og vil erte ved å si at alt er 'åpne bøker, åpne notater, åpent internett'. Hvis du ikke kjenner materialet, vil du ikke bestå. Jeg kjenner allerede to personer som ikke gikk ut av skolen fordi de trodde de ikke trengte å studere og kunne google svarene. Da jeg var et år foran dem, prøvde jeg å advare dem, men til ingen nytte. Det er alltid de som tar den late veien ut.

Uansett, jeg har lest denne boken om diskret matematikk de siste timene, og jeg må si at den er ganske interessant og jeg kan se hvor den ville være ganske anvendelig. (Jeg skal også gjøre alle programmeringsøvelsene for å prøve å få et forsprang) Klassene starter om 5 dager XD M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 30. juni 2010
Vel lykke til og fortsett med den gode holdningen!

Jeg elsker skolen. Jeg fullførte MsCS for 2 år siden og begynner å savne å ta kurs igjen. Jeg likte spesielt fruen min fordi lærerne er mindre som lærere og mer som jevnaldrende og klassene er mer fokuserte. Jeg har tenkt på en doktorgrad, men det er ikke en skole i nærheten som tilbyr noe CS-relatert, og jeg måtte slutte i jobben og gå tilbake til ramennudler. En annen ting er at jeg er veldig generalist og det passer vanligvis ikke med en doktorgrad hvor målet ofte er å bli ekspert på én ting.

Hvis du har flere skolespørsmål, husk å spørre. Dagsjobben min utfordrer meg ikke på nesten de samme måtene.

krono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 30. juni 2010
Jeg vil ELSKE gå for en Masters. Faktisk planlegger jeg det. Jeg har sett på alle slags steder for å få en master (spesielt DigiPen siden jeg alltid har ønsket å dra dit og jeg planlegger å bo i Redmond).

Whats funny er tilbake på videregående, jeg HATET skolen og ville ikke engang gå på college. Jeg trodde jeg var dårlig i matte og alle tingene jeg feilet på videregående (fysikk også).

Så en dag klikket det, jeg var ikke dårlig på disse tingene, jeg hadde bare dårlige lærere. (Det gjorde jeg virkelig, jeg ville aldri fått svar på spørsmålene mine i mattetimen :/ og dette var før jeg hadde tilgang til internett). Da skjønte jeg at alle kan lære hva som helst, alt er hvordan du blir utsatt for det. Hvis en persons undervisningsstil ikke får ting til å klikke, gå på nettet eller til en bokhandel og finn en annen stil.

Jeg begynte deretter på college (en av mine tre) og begynte å få alle A-er i alle klassene mine, inkludert klasser jeg syntes på videregående var vanskelig (matte, fysikk). Jeg innså at selv om skolen kan være viktig, er selvstudier viktigere og det er måten å få mest mulig ut av skolen på. Jeg tror det er grunnen til at jeg tok en glans til nettskolen så mye som jeg gjorde, fordi det lot meg studere hele tiden, og jeg føler virkelig at jeg får pengene mine verdt ut av utdanningen min for første gang i livet. (Jeg skal innrømme at jeg var VIRKELIG skeptisk i begynnelsen!).

Jada, det er fortsatt forelesninger og professorinteraksjoner, (og alle nettprofessorene på skolen min er vanlige professorer ved forskjellige murstein- og mørtelcampus), men mye av arbeidet er igjen til studenten å undersøke og finne ut av, og jeg liker at. IMO lærer du mer på den måten å måtte løse problemer selv og være ressurssterk i stedet for å bli matet med skje.

Uansett nok av min tangent. Jeg vil ha en master...(men først må jeg ta bachelorene mine...som blir neste sommer!)

pilotFeil

12. april 2006
Lang øy
  • 1. juli 2010
chrono1081 sa: Jeg vil ELSKE å gå for en Masters.

Med mindre du skal under utdanning, ville jeg ikke bry meg. Det har ikke gjort noe for karrieren min.

Når jeg ser tilbake, ville jeg ha gått for en MBA i finans eller internasjonal virksomhet. De er mye mer nyttige grader nedover veien. Du vil mest sannsynlig ikke programmere for alltid, MBA-graden vil ta deg mye lenger i å forberede deg på en CIO- eller CTO-jobb. Jeg har en kompis som ble COO i en større bank, hovedsakelig på grunn av sin MBA.

Realiteten er at en MSCS-grad ikke vil lære deg så mye mer enn du vil lære i den virkelige verden. Hvis du vil, kan du sannsynligvis gå for en MBA og ta 1 eller 2 CS-klasser som et valgfag.

nofunsir

Suspendert
30. desember 2009
Reno
  • 1. juli 2010
Hva ER diskret matematikk

Diskret matematikk setter i definerbare termer alle de sære matematiske ideene du har kjent hele livet, men aldri hatt et navn eller definert prosess for.

For eksempel å bevise ting. (ikke nødvendigvis som bevis i geometri/algebra)

Hvis X antyder Y, og Y antyder Z, må du konkludere med at X antyder Z. IkkeZ antyder også ikkeX. (det er også symboler du vil lære ... og det blir betydelig mer komplisert, men du skjønner ideen.)

Eller, 'hvor mange måter er det å arrangere 6 personer fra en gruppe på 10 (6 kvinner og 4 menn) i 6 stoler, hvis en mann må være i den ene enden av stolrekken.'

Eller 'hvor mange tall mellom 1 og 1 000 000 er delbare med 11?'

Eller ting som 'telle til uendelig', også kjent som bevis ved induksjon: å bevise en påstand er sann fordi A) du kan bevise trinn 1 og B) du kan også bevise at 'hvis påstanden er sann for trinn n, er den også sann for trinn n+1' --> derfor er den første proposisjonen bevist

Tro det eller ei, det finnes faktisk formler for disse tingene.

Mitt råd: (Jeg fikk A, og ikke bare A-)

Les kapittelsammendragene før timen. (for å gjøre deg kjent med de forvirrende begrepene)

Les og gjør eksemplene!

Gjør en god jobb med det prosjektet læreren gir. (siden testene kan være skremmende)

Ta deg god tid på tester, dette er et av de fagene hvor læreren kan stille skikkelig SUCKY lurespørsmål.

Når du står fast, google HW-spørsmålene med anførselstegn rundt. De fleste bøker stiller nøyaktig de samme spørsmålene.

Behold boken.

saltyzoo

4. oktober 2007
  • 1. juli 2010
For den gjennomsnittlige personen med riktig evner og talent for programmering, vil diskret matematikk være en av de morsomste og enkleste timene du vil ta for å få graden din. M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 1. juli 2010
pilotError sa: Med mindre du skal under utdanning, ville jeg ikke bry meg. Det har ikke gjort noe for karrieren min.

Når jeg ser tilbake, ville jeg ha gått for en MBA i finans eller internasjonal virksomhet. De er mye mer nyttige grader nedover veien. Du vil mest sannsynlig ikke programmere for alltid, MBA-graden vil ta deg mye lenger i å forberede deg på en CIO- eller CTO-jobb. Jeg har en kompis som ble COO i en større bank, hovedsakelig på grunn av sin MBA.

Realiteten er at en MSCS-grad ikke vil lære deg så mye mer enn du vil lære i den virkelige verden. Hvis du vil, kan du sannsynligvis gå for en MBA og ta 1 eller 2 CS-klasser som et valgfag.

Alle kjørelengde er forskjellig, men jeg ser på MBAer som en krone et dusin i dag. Med mindre du får din MBA fra en av de store navneskolene, kan jeg ikke forestille meg at det kommer til å være nøkkelen til å få en jobb som COO i en større bank. De store parykkene som jeg kjenner personlig på bedrifter har en rekke grader fra virksomhet til musikk til filosofi til ingenting i det hele tatt. Påvist evne er viktigere enn alt annet der ute.

Med det sagt, som teknolog ville jeg aldri ignorert å forstå virksomheten (programvare er stort sett skrevet for å løse forretningsproblemer). Hvis jeg skulle gå forretningsveien med skolen, ville jeg valgt noe som økonomi fremfor en generell MBA. Det er en skole i Chicago som tilbyr et program i finansiell ingeniørfag der du studerer hva mange av de kvante gutta gjør, men jeg kommer litt utenfor temaet nå

Generelt betyr imidlertid svært sjelden å få noen grad, bortsett fra kanskje undergraden din, automatisk en jobb eller mer penger. I tillegg, jo lenger siden graden ble fullført, jo mindre betyr det. Det min MsCS har gjort for meg er at jeg møtte mange mennesker noen av dem jeg nå jobber med på ulike prosjekter som kan bli en mye bedre jobb enn jeg har nå. Mange av de store teknologiselskapene vi snakker om daglig startet med at noen få teknikere på videregående skole kom med en idé.

Kort sagt, gjør det du liker, gjør det bra, vær lidenskapelig om det og ting ordner seg.

krono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 2. juli 2010
@pilotError - Jeg tror utdannelse kan være noe jeg ville hatt glede av på veien. Jeg tror det ville vært gøy å være informatikklærer på en videregående skole eller noe. Jeg har venner som er lærere, og de hadde alle bachelorgrader, men måtte hente master for å beholde jobbene sine. Jeg antar at det er et nytt krav i staten min.

@nofunsir og saltyzoo - Jeg har allerede lagt merke til de kjipe lurespørsmålene i boken, jeg har måttet skrive programmer for å løse noen av dem (noe som er bra siden det er den typen ting jeg aldri har skrevet programmer for før).

Spørsmålene 'hvordan løser jeg magikerkorttrikset matematisk' er klistremerker for meg fordi jeg fortsetter å skru på reglene lol, men det er mine egne uforsiktige feil. Jeg tror imidlertid at jeg kommer til å like denne timen, og jeg kan se at den er veldig anvendelig, mer enn de fleste andre matematikk jeg har tatt til informatikk.

@mdatwood – jeg vet hva du mener om at grader ikke tjener mer penger. Jeg tjener omtrent det tredoble av hva mine studievenner gjør og jeg har ingen grad, men jeg har MASSE erfaring, det har de ikke.

Dessverre er min erfaring innen IT-feltet med hensyn til maskinvare som servere, nettverk osv. Jeg har ingen profesjonell programmeringserfaring, kun hobby, som er det som skremmer meg. Det som er verre er at jeg kjenner skolen jeg går på nå, folk driver med (DeVry), hvorfor vet jeg ikke, for av de tre høyskolene jeg gikk på (inkludert Penn State) er DeVry den eneste der jeg føler at jeg er får pengene mine verdt. Kanskje det er fordi de godtar stort sett alle lol. Jeg vil bare ikke at en arbeidsgiver skal se CV-en min og anta at jeg er verdiløs på grunn av skolen jeg valgte : / Jeg jobbet min @$$ av for å få karakterene jeg har.

For å bekjempe det potensielt virkelige scenariet som jeg blir dømt basert på skolen min, har jeg jobbet med en portefølje (forhåpentligvis vil de dømme meg etter porteføljen min). Jeg har lært meg selv Maya, Logic (fortsatt litt ny i denne), Photoshop, Corel Painter, C++, C, Objective-C, Unity3D, ZBrush, og er veldig dyktig i dem alle (bortsett fra Logic, lærer fortsatt ins og outs av den). Jeg har flere fullførte spillprosjekter under beltet hvor jeg har laget alt fra bunnen av. Jeg besøker for tiden disse prosjektene på nytt, optimaliserer koden min som jeg skrev for en stund tilbake og gjør om kunstverket og musikken.

Hvis du ikke har gjettet nå, prøver jeg å få en jobb i spillindustrien. Jeg vil vite neste sommer om jeg lykkes eller ikke, siden det er da jeg blir uteksaminert XD
Dette er en STOR sjanse for meg siden jeg forlater min nåværende jobb for å forfølge drømmen min om å være spillprogrammerer. Jeg skal sørge for at jeg får det til å fungere.

Jeg håper på en programmeringsjobb, men jeg tar alt jeg kan få for å få foten inn døra M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 2. juli 2010
Chrono,

Jeg sier definitivt ikke at grader er ubrukelige, spesielt en lavere grad siden mange selskaper krever en eller annen form for å komme gjennom screeningsprosessen. Å få en CS-grad hjelper også den selvlærte personen å lære de tingene de ikke engang visste at de ikke visste.

Min kommentar var hovedsakelig på avanserte grader. På det tidspunktet må du bare ha graden for personlig tilfredshet og vekst fordi de sjelden blir til automatiske penger eller jobber.

Med porteføljen du har tror jeg du allerede er langt foran kurven. Problemet du kommer til å støte på er at alle ønsker å være spillprogrammerere, slik at selskaper kan velge og vrake og de kan betale som en dritt. Ikke mye moro. Det høres ut som du er veldig dyktig, så hvis det ikke fungerer kan du gå tilbake til bedriftsprogrammering og tjene de enkle pengene og deretter spille iPhone-spill ved siden av. Apropos, er det noe du allerede har tenkt på? Å gjøre dine egne ting å lage iPhone-spill har mye mer potensiell belønning enn å jobbe for et spillselskap.

Forresten, jeg har intervjuet tonnevis av mennesker, og det store flertallet har vært forferdelige. Jeg kan bare ønske at noen kom inn med en portefølje og din holdning

krono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 2. juli 2010
mdatwood sa: Chrono,

Jeg sier definitivt ikke at grader er ubrukelige, spesielt en lavere grad siden mange selskaper krever en eller annen form for å komme gjennom screeningsprosessen. Å få en CS-grad hjelper også den selvlærte personen å lære de tingene de ikke engang visste at de ikke visste.

Jeg trodde ikke du mente det i det hele tatt. Beklager at jeg nettopp leste innlegget mitt på nytt og skjønte at det hørtes snørret ut Lol. Det var ikke min hensikt

Jeg er enig om CS-graden, noen ganger skulle jeg ønske jeg gikk den veien i stedet, for selv om jeg forsker mye, er det ting jeg ikke vet som jeg ikke vet. iTunes U hjelper mye i denne forbindelse fordi jeg alltid vil laste opp CS-forelesninger og se dem. Jeg føler at basene mine er ganske godt dekket og at jeg har god generell kunnskap om forskjellige hovedområder innen informatikk, men det er alltid så mye å lære.

Når det gjelder bedriftsprogrammering, har jeg også tenkt mye på det. Jeg vil gjerne jobbe for et spillstudio bare for å se hvordan det er i den virkelige verden, men dessverre betaler de fleste steder dritt og det er vanskelig å komme inn.

Å jobbe i et bedriftsmiljø og lage spill ved siden av er faktisk ganske tiltalende for meg siden (jeg vet at dette vil høres egoistisk ut, men...) Jeg liker å ha alle aspekter av spillet mitt under min kontroll, og jeg liker å lage alt ved å meg selv. Jeg vet at det ikke fungerer slik i den virkelige verden, men det er derfor jeg liker hobbyspillutvikling fordi hobbyutvikling vanligvis fungerer slik. Jeg liker også det uformelle spillmarkedet mer enn det vanlige fordi du stort sett kan lage hva du vil, ikke bare det som selger godt.

Så mye å tenke på og bare ett år igjen å gjøre det! TIL

Kiko Doran

4. september 2011
  • 4. september 2011
Dette kan hjelpe

I Discrete Math vil du finne deg selv å gjøre mange sannhetstabeller. Last ned denne widgeten:
http://www.apple.com/downloads/dashboard/calculate_convert/truthtablewidget_christiangottschall.html

og her er noen instruksjoner utvikleren har for å hjelpe deg med å legge inn ting:
http://logik.phl.univie.ac.at/~chris/Logikwidget/index-en.html

Sparte meg for mye tid når jeg prøvde å finne ut om ting er logisk likeverdige, tautologier eller motsetninger osv.

Håper det hjelper. Jeg tok noen doktorgradsklasser da jeg var stasjonert i Irak for 5 år siden, og jeg vet at det til tider virkelig traff meg med all lesingen. Hold deg inne og ikke bli overveldet av Discrete Math. Det er ikke så vanskelig hvis du slapper av og studerer hardt. Det er veldig nyttig i programmeringslogikk generelt ...

Kiko Doran Sist redigert: 4. september 2011 M

mendoza27

18. oktober 2007
  • 7. september 2011
Dette er en veldig interessant tråd. Jeg så faktisk bare fremover på mine fremtidige klasser, og jeg må ta diskret matematikk, matematisk grunnlag og analyse av algoritmer for min BS. Disse faller inn under matematikkteori og jeg kan også ta valgfag som kan variere på tvers av andre mattefag som lineær algebra. Jeg vurderer å plukke opp en Data Structures-bok for Java og lese den for å forberede meg på disse timene som kommer. Likte definitivt tråden og liker å se andre som er like entusiastiske som meg selv om programmering. M

mydogisbox

16. januar 2011
  • 7. september 2011
NT1440 sa: Kan noen fortelle meg hvorfor bevis vil bli hovedfokuset i en CS type klasse?

Jeg vil faktisk si det omvendt: Hvorfor ville du ha CS-timer der bevis ikke er hovedfokus? For å forstå hvorfor må du se på hva informatikk er. Ikke for å være for pedantisk, men informatikk er vitenskap. Fra wikipedia-innlegget om vitenskap:

Vitenskap (fra latin: scientia som betyr 'kunnskap') er en systematisk virksomhet som bygger og organiserer kunnskap i form av testbare forklaringer og spådommer om universet.
Så i utgangspunktet er informatikk den systematiske studien av datamaskiner og beregnbarhet. Det at de fleste tar CS-grader for å få programmerings (les ingeniør) stillinger er, tror jeg, først og fremst en refleksjon av to ting.

For det første er informatikk som disiplin ikke spesielt praktisk. Andre felt (som matematikk eller harde vitenskaper) har en tendens til å bli finansiert av industrien på måter som informatikk, av forskjellige grunner, ikke er. Som et resultat er informatikk avhengig av programmerere for å øke antall tildelte grader (selv om dette endrer seg med opprettelsen av programvareingeniørgrader ved noen skoler).

For det andre krever studiet av datamaskiner/beregningsevne ferdigheter i programmering, og omvendt er det å være godt kjent med hva som er beregnbart en verdifull egenskap hos en programvareutvikler.

Så du spør hvorfor informatikkkurs fokuserer på bevis, og som svar spør jeg hvorfor et CS-kurs ikke ville fokusere på bevis. Sist redigert: 7. september 2011 S

Sander

til
24. april 2008
  • 8. september 2011
chrono1081 sa: Å jobbe i et bedriftsmiljø og lage spill på siden er faktisk ganske tiltalende for meg siden (jeg vet at dette vil høres egoistisk ut, men...) Jeg liker å ha alle aspekter av spillet mitt under min kontroll, og jeg liker å lage det helt alene. Jeg vet at det ikke fungerer slik i den virkelige verden, men det er derfor jeg liker hobbyspillutvikling fordi hobbyutvikling vanligvis fungerer slik.

Hvis jeg skulle få CV-en din på pulten og lese denne tråden, googlet jeg litt rundt som en forberedelse til intervjuet ditt, jeg ville vite hvilken retning jeg skulle styre intervjuet.

Du virker som en veldig talentfull og hardtarbeidende allrounder. Du liker å ta kontroll og ansvar, og gjøre ferdig ting. Det er bra, spesielt siden det her i Nederland ikke er uvanlig å bli tilbudt en ubegrenset kontrakt fra starten (dvs. ikke en midlertidig eller 'prøvekontrakt'). Det betyr at jeg må være forsiktig så jeg ikke ansetter «one trick ponnier», med mindre vi er med å si behov for en viss spesialitet. Så den delen er dekket.

Vi prøver imidlertid også å luke ut 'primadonnaene'. Jeg ville sørget for at jeg ville gi deg noen situasjonsbetingede spørsmål om å delegere arbeid til andre, og hvordan du ville takle det. Noen som kan alt bedre enn noen andre er hyggelig og alt, men vi gjøre ha mer arbeid enn du kan håndtere selv. Hvor godt spiller du med andre? Kan du la ting gå? Å score en A- på sluttprosjektet fordi du gjorde din del med et A-resultat og overlot den andre halvparten til en mindre talentfull fyr som fikk en B, er fortsatt bedre enn å score en C på totalen fordi du fullførte 150 % av arbeidet. med A, men de siste 50 % ble aldri gjort i det hele tatt...

Bare litt til ettertanke.