Annen

Bilder tatt med iPhone 1 (Original iPhone, 2g, la la la)

SPNarwhal

Original plakat
22. april 2009
illinois
  • 4. april 2012
Den første iPhone. (3g og mer er ikke tillatt.)

Hvis du har en Flickr, kan du gjerne bli med i iPhone 1-gruppen min og legge til i bassenget.

http://www.flickr.com/groups/1807589@N22/


6170016377_cebbe5fb0d_b.jpg

hobbyrennfahrer

27. august 2010


  • 4. april 2012
SPNarwhal sa: Den første iPhone. (3g og mer er ikke tillatt.)

Hvis du har en Flickr, kan du gjerne bli med i iPhone 1-gruppen min og legge til i bassenget.

http://www.flickr.com/groups/1807589@N22/


Bilde

Klikk for å utvide...



1o7uc9.jpg

SPNarwhal

Original plakat
22. april 2009
illinois
  • 4. april 2012
hobby racer sa:

Bilde Klikk for å utvide...

Wow, hei! TIL

AdrianK

19. februar 2011
  • 4. april 2012
God idé.

IMG_0060.jpg

Roessnakhan

16. september 2007
ABQ
  • 4. april 2012
Jeg har bare noen få som jeg fortsatt har flytende rundt. Her er noen fra Chatsworth House da jeg var i Storbritannia.

Vedlegg

  • Se medieelementet ' href='tmp/attachments/img_0006_2-jpg.334190/' > IMG_0006_2.jpg'file-meta'> 1 MB · Visninger: 696
  • Se medieelementet ' href='tmp/attachments/img_0041_2-jpg.334191/' > IMG_0041_2.jpg'file-meta '> 1001 KB · Visninger: 422

aawil

18. mai 2008
  • 17. april 2012
Tok dette med den originale iPhone- og Pano-appen.

Vedlegg

  • Se medieelementet ' href='tmp/attachments/img_0265-jpg.336255/' > IMG_0265.jpg'file-meta '> 513,1 KB · Visninger: 583
D

Ødelegger alle

28. februar 2012
forente stater
  • 17. april 2012
Hva slags kamera er det i iPhone 1? Disse bildene ser nydelige ut!! 9

9367942

avbrutt
16. mai 2010
  • 18. april 2012
Destroysall sa: Hva slags kamera er det i iPhone 1? Disse bildene ser nydelige ut!! Klikk for å utvide...

iPhone 1 hadde et lite 2 megapiksel kamera uten justerbar fokus, og faktisk på det tidspunktet den originale iPhone kom ut, var kameraet en av faktorene som har blitt kritisert mest for det fordi det allerede fantes andre telefoner med bedre kamerakvalitet tilgjengelig på markedet.

Men som det viste seg senere, var iPhone revolusjonerende på mange måter ettersom iPhone-kameraet startet en helt ny trend innen fotografi, som ble ikonisk med årene og viste at det å ta flotte bilder ikke er et spørsmål om selve kameraet, men om fotografens øye og ha kameraet klart ved fingertuppene rett i tide for å fange øyeblikket. Dette er grunnen til at det originale iPhone-kameraet fremmet utviklingen av en ny trend kalt 'iPhoneography', som gir gode bilder med noe så vanlig som en telefon du har i lommen. Dette er også grunnen til at iPhone-kameraet har forbedret seg i løpet av årene og nå har nådd en utrolig profesjonell kvalitet med 4S-modellen.

Men uansett, iPhone 1-kameraet blir i dag sett på som en viktig ting fordi det var det første som startet denne trenden, samtidig som det beholdt en slags 'retro' følelse. og jeg tror det er derfor vi i dag liker å samle og se på bilder tatt med en 5 år gammel telefon. Sist redigert: 18. april 2012 H

hafr

21. september 2011
  • 18. april 2012
Gibsonsoup sa: iPhone 1 hadde et lite 2 megapikslers kamera uten justerbar fokus, og faktisk på det tidspunktet den originale iPhone kom ut, var kameraet en av faktorene som har blitt kritisert mest om det fordi det fantes andre telefoner med bedre kamera kvalitet som allerede er tilgjengelig på markedet.

Men som det viste seg senere, var iPhone revolusjonerende på mange måter ettersom iPhone-kameraet startet en helt ny trend innen fotografi, som ble ikonisk med årene og viste at det å ta flotte bilder ikke er et spørsmål om selve kameraet, men om fotografens øye og ha kameraet klart ved fingertuppene rett i tide for å fange øyeblikket. Dette er grunnen til at det originale iPhone-kameraet fremmet utviklingen av en ny trend kalt 'iPhoneography', som gir gode bilder med noe så vanlig som en telefon du har i lommen. Dette er også grunnen til at iPhone-kameraet har forbedret seg i løpet av årene og nå har nådd en utrolig profesjonell kvalitet med 4S-modellen.

Men uansett, iPhone 1-kameraet blir i dag sett på som en viktig ting fordi det var det første som startet denne trenden, samtidig som det beholdt en slags 'retro' smak. og jeg tror det er derfor vi i dag liker å samle og se på bilder tatt med en 5 år gammel telefon. Klikk for å utvide...

Jeg har alltid trodd det var mer på grunn av hvor enkelt det var å ta et bilde og laste det opp til Flickr, Facebook og så videre enn å ha 'kameraet til fingerspissene' som gjorde iPhone-fotografering så stor. Jeg tok ikke flere bilder med min originale iPhone enn jeg gjorde med Nokia jeg hadde før, men jeg likte å se på dem og laste dem opp mer med iPhone. 9

9367942

avbrutt
16. mai 2010
  • 18. april 2012
hafr sa: Jeg har alltid trodd det var mer på grunn av hvor enkelt det var å ta et bilde og laste det opp til Flickr, Facebook og så videre enn å ha 'kameraet til fingerspissene' som gjorde iPhone-fotografering så stor. Jeg tok ikke flere bilder med min originale iPhone enn jeg gjorde med Nokia jeg hadde før, men jeg likte å se på dem og laste dem opp mer med iPhone. Klikk for å utvide...

vel at delingsevnen hadde sin del i å øke iPhone-fotograferingen, men jeg snakket mer fra et fotografsynspunkt, og for meg har jeg eid mange andre telefoner før iPhone, men jeg har aldri vurdert å bruke dem som et kreativt verktøy, mens iPhone ga meg denne muligheten. Jeg har tatt noen virkelig interessante bilder med den som jeg aldri ville ha gjort før jeg hadde en iPhone. Men igjen, åpenbart snakker jeg fra et fotografisk og kunstnerisk synspunkt. hver mobiltelefon er egnet for å ta et bilde av din fulle kompis på en fest og legge det ut på facebook

SPNarwhal

Original plakat
22. april 2009
illinois
  • 18. april 2012
Jeg liker egentlig bare kvaliteten på en iPhone 1. Den er ganske forferdelig, men den gir den et visst utseende som jeg synes er veldig fint. Det er nesten som å bruke et gammelt digitalkamera, før de virkelig begynte å sette fart på teknologien og nå er de superskarpe. Nesten som film, på en måte, når den ikke blir perfekt. Gir det mer en realistisk følelse, i stedet for bare et bilde og en kunstform. Måten det blusser alt sammen, jeg liker det veldig godt. Jeg vet ikke hvorfor, realistisk sett er et superhøykvalitetsbilde vakkert og tiltalende å se på, men den lave kvaliteten får det nesten til å virke som et maleri i stedet for et fotografi.

Jeg prøver ikke å gi en unnskyldning for at iPhone 1 har et forferdelig kamera, og jeg tviler på at det var det Apple prøvde å gjøre. De burde ha gitt ut et bedre kamera hvis de kunne, de sier at de bare liker å slippe de beste og bruke de høyeste tingene, men konkurrentens kamera var av bedre kvalitet, hadde mest sannsynlig fokus og hadde sannsynligvis til og med blits. Men jeg er glad det var forferdelig. Igjen kommer dette fra noen som synes NES-grafikken ser bedre ut enn Xbox360.

Det er derfor jeg bare tillater iPhone 1s i denne, men iPhone 3 og utover er for høy kvalitet, kan like gjerne legge til dem i fotografietråden jeg laget før. H

hafr

21. september 2011
  • 18. april 2012
Gibsonsoup sa: vel at delingsevnen hadde sin del i å øke iPhone-fotograferingen, men jeg snakket mer fra et fotografsynspunkt, og for meg har jeg eid mange andre telefoner før iPhone, men jeg har aldri vurdert bruke dem som et kreativt verktøy, mens iPhone ga meg denne muligheten. Jeg har tatt noen virkelig interessante bilder med den som jeg aldri ville ha gjort før jeg hadde en iPhone. Men igjen, åpenbart snakker jeg fra et fotografisk og kunstnerisk synspunkt. hver mobiltelefon er egnet for å ta et bilde av din fulle kompis på en fest og legge det ut på facebook Klikk for å utvide...

På hvilken måte var iPhone bedre egnet enn noen annen mobiltelefon med kamera i et fotografisk og kunstnerisk synspunkt?

Dette er hva du sa: 'å vise at for å ta flotte bilder er det ikke et spørsmål om selve kameraet, men om fotografens øye og å ha kameraet klart ved fingertuppene rett i tide for å fange øyeblikket.'

Så det handler ikke om kvaliteten på kameraet. Andre kameratelefoner hadde umiddelbar tilgang til kameraet mens en iPhone måtte låses opp og deretter få kameraappen funnet og åpnet, så iPhone er ikke mer 'til fingerspissene' enn andre telefoner, men det motsatte. Dette etterlater personen som tar bildene som den eneste faktoren, og det har ingenting å gjøre med iPhone i det hele tatt. Så du skjønner hvorfor jeg er nysgjerrig. Har du glemt noe, eller mangler jeg noe åpenbart? 9

9367942

avbrutt
16. mai 2010
  • 18. april 2012
hafr sa: På hvilken måte var iPhone bedre egnet enn noen annen mobiltelefon med kamera i et fotografisk og kunstnerisk synspunkt?

Dette er hva du sa: 'å vise at for å ta flotte bilder er det ikke et spørsmål om selve kameraet, men om fotografens øye og å ha kameraet klart ved fingertuppene rett i tide for å fange øyeblikket.'

Så det handler ikke om kvaliteten på kameraet. Andre kameratelefoner hadde umiddelbar tilgang til kameraet mens en iPhone måtte låses opp og deretter få kameraappen funnet og åpnet, så iPhone er ikke mer 'til fingerspissene' enn andre telefoner, men det motsatte. Dette etterlater personen som tar bildene som den eneste faktoren, og det har ingenting å gjøre med iPhone i det hele tatt. Så du skjønner hvorfor jeg er nysgjerrig. Har du glemt noe, eller mangler jeg noe åpenbart? Klikk for å utvide...

Nei, du har helt rett.
Det handler aldri om kamera. Et flott bilde kommer alltid fra en dyktig fotograf, uansett hvilket kamera du fotograferer med.

Jeg tror at merverdien som iPhone brakte var bare grensesnittet og det faktum at ved å være en enkel og pen skjerm du holder i hendene, fremhever iPhone selve bildet og reduserer prosessen med å lage et bilde til nettopp deg og bildet. (og iPhone 1 gjorde dette spesielt bra fordi hele prosessen besto i å trykke på en knapp, ingen fokusering, ingen innstillinger, ingen grensesnittdistraksjoner) det er bare deg og bildet du vil ta. du komponerer og skyter. Jeg tror dette er grunnen til at iPhone er bedre egnet enn noen annen mobiltelefon med kamera i et fotografisk og kunstnerisk synspunkt.
Og det er også derfor det betyr så mye på en ikonisk måte. Det er akkurat som polaroid ... sikkert der andre kameraer, sikkert hvert kamera kan ta et flott bilde, men det handler bare om følelsen det har.

det er derfor det er så mye i iPhoneografi-trenden og hvorfor vi liker å se på bilder tatt med en gammel iPhone. alt handler om følelsen de har. og jeg tror at SPNarwhal, som startet denne tråden, godt beskrev denne følelsen i sin forrige kommentar. D

Ødelegger alle

28. februar 2012
forente stater
  • 19. april 2012
Gibsonsoup sa: Nei, du har helt rett.
Det handler aldri om kamera. Et flott bilde kommer alltid fra en dyktig fotograf, uansett hvilket kamera du fotograferer med.

Jeg tror at merverdien som iPhone brakte var bare grensesnittet og det faktum at ved å være en enkel og pen skjerm du holder i hendene, fremhever iPhone selve bildet og reduserer prosessen med å lage et bilde til nettopp deg og bildet. (og iPhone 1 gjorde dette spesielt bra fordi hele prosessen besto i å trykke på en knapp, ingen fokusering, ingen innstillinger, ingen grensesnittdistraksjoner) det er bare deg og bildet du vil ta. du komponerer og skyter. Jeg tror dette er grunnen til at iPhone er bedre egnet enn noen annen mobiltelefon med kamera i et fotografisk og kunstnerisk synspunkt.
Og det er også derfor det betyr så mye på en ikonisk måte. Det er akkurat som polaroid ... sikkert der andre kameraer, sikkert hvert kamera kan ta et flott bilde, men det handler bare om følelsen det har.

det er derfor det er så mye i iPhoneografi-trenden og hvorfor vi liker å se på bilder tatt med en gammel iPhone. alt handler om følelsen de har. og jeg tror at SPNarwhal, som startet denne tråden, godt beskrev denne følelsen i sin forrige kommentar. Klikk for å utvide...

Godt sagt. Jeg er helt enig. Jeg har den gamle Samsung BEHOLD fra T-Mobile som jeg bruker for øyeblikket (har ikke tatt steget til en smarttelefon ennå), men jeg er interessert i fotografering sammen med video. Telefonen min har et 5 MP autofokuskamera, og den kan gjøre underverker hvis du vet hvordan (bare sjekk ut min Flickr). Jeg har tatt dårlige bilder med den, men det kan bare være min feil. Jeg er veldig interessert i en iPhone (en hvilken som helst modell), men jeg liker utseendet til både 4S og den originale iPhone. Hadde ingen anelse om at den originale iPhone kunne ta fantastiske bilder. Takk for informasjonen, folkens! Sist redigert: 19. april 2012