skrekkelig
Gjest
Original plakat- 24. mai 2003
- Du er tydeligvis ikke en golfspiller.
- 3. september 2008
for mye arbeid? ikke nok arbeid? over forberedt? under forberedt? kort foredrag? lange forelesninger? prøvd å være morsom? prøvd å være seriøs? arrogant? for mye tull?
Generelt kommer jeg veldig godt overens med elevene mine, men jeg prøver alltid å bli bedre.
Takk! OG
yrsonicdeath
- 2. juli 2007
- 3. september 2008
Likte:
Forelesninger distribuert i ppt eller pdf for å følge med på forelesninger/studere til prøver. (Jeg fant det mest nyttig i klasser der disse ikke var altomfattende, det holdt meg motivert til å delta på timen.)
Mulighet for en omfattende (15+ siders) skriftlig oppgave i løpet av midtveis/finale.
Der ute
- 19. desember 2002
- NYC
- 3. september 2008
Apple-blekk
- 7. mars 2008
- 3. september 2008
Kjedelige professorer som er for seriøse og ingen vitser i klassen er definitivt av!
Jeg hadde noen professorer som alltid prøvde [og mislyktes totalt] å late som stemninger helt motsatt av deres karakter, og opplevelsen var forferdelig! Hele klassen ble lei dem og mistet selvtilliten!
Å lese notater innimellom en time er PATETISK, og vi ender opp med å gjøre narr av proff og aldri ta ham for seriøst!
Uttrykk og aksent er veldig viktig! Monotoni får meg til å sovne og dårlig aksent drypper proffbildet!
Til slutt..... Selvtillit er veldig veldig viktig! Hvis en proff ikke har tillit til det han/hun lærer, vil ikke klassen være interessert i det proffen prøver å lære bort!
Mine $2/100
r1ch4rd
til
- 5. august 2005
- Manchester Storbritannia
- 3. september 2008
yrsonicdeath
- 2. juli 2007
- 3. september 2008
7 på
- 9. november 2003
- Kjole Rosa
- 3. september 2008
Rhosfelt
- 15. august 2007
- Jeg vil ikke bli voldtatt :(
- 3. september 2008
Jeg vil si prøv å sikte på en middels mengde av alt du nevnte, bare hold en viss entusiasme rundt emnet ditt. Ikke gi FOR mye arbeid, for vi har andre klasser, men gi nok til å sørge for at de gjør det, og karakter for fullføring slik at de har insentiv til å gjøre det!
Ha oppmøtepoeng slik at folk deltar på timene.
Vanligvis er det fint å ha notater i ppt eller pdf bare i tilfelle en student går glipp av timen, det er alltid veldig hyggelig.
Prøv å være morsom, og ha morsomme prosjekter for elevene å gjøre, den beste måten å lære på er å samhandle med faget. Gi alltid ut en e-post og oppfordre til å stille spørsmål gjennom det i tilfelle de er for sjenerte til å gjøre det i timen.
Bare noen forslag
northy124
- 18. november 2007
- 3. september 2008
Edit: Klassene mine har også jenter som passer godt. D
da2005pizimp
- 30. januar 2006
- Gilbert, AZ
- 3. september 2008
nakamuramori2
- 14. august 2008
- 3. september 2008
Skeptisk skriv
macrumors Ivy Bridge
- 29. juli 2008
- Den fjerne horisonten
- 4. september 2008
Intellektuelt hadde han evnen til å få deg til å se gammelt materiale på en helt ny måte, å få deg til å tenke på måter du aldri hadde vurdert; han var så flink, han fikk deg til å føle deg beæret og privilegert over å gå på timen hans, og på slutten av timen gjorde han alltid et poeng av å takke elevene for at de deltok. I tillegg til å åpne tankene mine for mange nye kanaler, var han også et fantastisk forbilde som lærer.
Jubel N
nakamuramori2
- 14. august 2008
- 4. september 2008
Scepticalscribe sa: Den beste læreren jeg hadde på college var en ypperlig offentlig foredragsholder, vittig, innsiktsfull, veltalende, lidenskapelig – han kunne gjøre faget levende og entusiasmen hans var smittende. Personlig var han imøtekommende og grei og stilte seg lett tilgjengelig for studentene.
Intellektuelt hadde han evnen til å få deg til å se gammelt materiale på en helt ny måte, å få deg til å tenke på måter du aldri hadde vurdert; han var så flink, han fikk deg til å føle deg beæret og privilegert over å gå på timen hans, og på slutten av timen gjorde han alltid et poeng av å takke elevene for at de deltok. I tillegg til å åpne tankene mine for mange nye kanaler, var han også et fantastisk forbilde som lærer.
Jubel
hvilket fag underviste han i?
dukebound85
- 17. juli 2005
- 5045 fot over havet
- 4. september 2008
1) insisterte på at vi skulle kalle ham John, ikke Dr. slik og sånn som andre gutter som ønsker å høre den tittelen
2) gjorde det til et poeng å vite ALLES navn. dette var det første for meg
3) interesserte seg for livene våre
4) veldig tilgjengelig i form av kontortimer og hjelp generelt, ga hans cellenummer og slikt
5) gjorde klassen svært utfordrende
kurset var et gradskurs i maskinteknikk og var en av de vanskeligste timene jeg noen gang har tatt
jeg har ikke mye respekt for lærere som har enkle timer, da jeg betaler for å bli utfordret og lære nytt materiale
bare mine tanker
på baksiden var klassen jeg hatet mest på grunn av læreren. klassen var materialvitenskap mitt ungdomsår og vi hadde en gjesteprofessor
fyren var helt inhabil. han fortalte oss at ligningene i boken var feil og fortalte oss at hvis vi brukte dem, ville vi bli lagt til kai. sa også at en rekke konsepter presentert i boken var feil.
det ble så ille fordi han var så arrogant at vi måtte snakke med avdelingslederen samt den vanlige proff som underviste i materiell. Det som endte opp med å skje var at den vanlige proff satt i timen og hørte på forelesningen og utfordret deretter forelesningen. unødvendig å si at den besøkende proff ble fjernet og vi ble hovedsakelig undervist av en VELDIG dyktig GTA som hadde omtrent 30 års bransjeerfaring
ph0rk
- 22. oktober 2003
- SWVA
- 4. september 2008
Apple Ink sa: Å lese notater innimellom en time er PATETISK, og vi ender opp med å gjøre narr av proff og aldri noen gang ta ham for seriøst!
Ikke sikker på nøyaktig hva du mener med dette, men professorene dine må se over notater en gang. De har ikke et semester verdt med stoff for 1-4 klasser i hodet. En god lærer endrer stoffet sitt fra år til år for å forbli oppdatert uansett.
Jeg gjør et poeng av å komme tidlig til timen, og jeg blar gjennom diskusjonsspørsmålene jeg har skrevet ned fra tidligere den dagen og noterer muligens flere - jeg er der først og fremst for å stille spørsmål elevene har før timen, men jeg skal for pokker om jeg bare står der og stirrer på veggen i ti minutter.
Det er imidlertid dumt å lese fra notater mekanisk i timen - bare fordel notatene og la dem lese dem på sin egen tid. C
Opprør
- 11. juli 2008
- 4. september 2008
rhsgolfer33
til
- 6. januar 2006
- 4. september 2008
Apple-blekk
- 7. mars 2008
- 4. september 2008
ph0rk sa: Ikke sikker på nøyaktig hva du mener med dette, men professorene dine må se over notater en gang. De har ikke et semester verdt med stoff for 1-4 klasser i hodet. En god lærer endrer stoffet sitt fra år til år for å forbli oppdatert uansett.
Jeg gjør et poeng av å komme tidlig til timen, og jeg blar gjennom diskusjonsspørsmålene jeg har skrevet ned fra tidligere den dagen og noterer muligens flere - jeg er der først og fremst for å stille spørsmål elevene har før timen, men jeg skal for pokker om jeg bare står der og stirrer på veggen i ti minutter.
Det er imidlertid dumt å lese fra notater mekanisk i timen - bare fordel notatene og la dem lese dem på sin egen tid.
Nei, det jeg mener er at en proff forklarer i en rytme og så plutselig bryter av... for å se på notatene hans mens han rusler i klassen og lar elevene bestemme kveldene sine og så etter 5-10 minutter... kommer plutselig tilbake fra graven og fortsetter undervisningen!
Ja... noen gjør det mens noen deler ut notatene sine på forhånd og bare forklarer... noen deler ut notatene etter timen! B
BoingoBongo
- 27. april 2008
- 4. september 2008
Jeg liker virkelig ikke PowerPoint-forelesninger. Jeg vet at noen ganger må de brukes, men vær så snill, for Guds kjærlighet, gjør det unikt og interessant. Jeg kan ikke ta enda en lysbildefremvisning med informasjon kopiert/limt inn i en grunnleggende mal fylt med skrivefeil. Amatørtime.
Skeptisk skriv
macrumors Ivy Bridge
- 29. juli 2008
- Den fjerne horisonten
- 5. september 2008
nakamuramori2 sa: hvilket fag underviste han i?
Moderne historie; Jeg har alltid elsket historie, men han gjorde det helt medrivende. Du har alltid ønsket å høre hva han ville si om temaet for dagens klasse.
Jubel
Apple-blekk
- 7. mars 2008
- 5. september 2008
Scepticalscribe sa: Moderne historie; Jeg har alltid elsket historie, men han gjorde det helt medrivende. Du har alltid ønsket å høre hva han ville si om temaet for dagens klasse.
Jubel
Jeg hadde en professor en gang som underviste i historie! Hun var rundt 50 og veldig er... rask, men jeg har aldri sett noen undervise i historie på den måten, og jeg ble rett og slett forelsket i faget! Hun var bare fantastisk og forklarte alle forviklinger med en slik storsinn at hele klassen bare lyttet! Det var en fantastisk opplevelse!
Skeptisk skriv
macrumors Ivy Bridge
- 29. juli 2008
- Den fjerne horisonten
- 6. september 2008
Apple Ink sa: Jeg har ennå ikke uteksaminert meg, men likevel:
Kjedelige professorer som er for seriøse og ingen vitser i klassen er definitivt av!
Å lese notater innimellom en time er PATETISK, og vi ender opp med å gjøre narr av proff og aldri ta ham for seriøst!
Uttrykk og aksent er veldig viktig! Monotoni får meg til å sovne og dårlig aksent drypper proffbildet!
Til slutt..... Selvtillit er veldig veldig viktig! Hvis en proff ikke har tillit til det han/hun lærer, vil ikke klassen være interessert i det proffen prøver å lære bort!
Mine $2/100
Tillit, kunnskap, vidd og empati er alle viktige, enige, men akademikere blir vanligvis ansatt på grunnlag av sin forskning, sine publikasjoner, (i nyere tid) den type finansiering de er i stand til å tiltrekke seg; i sannhet, og trist å fortelle, kommer undervisningsevne nederst på listen ved ansettelse, og det er veldig synd fordi det er det studentene husker. Men husk at den ufullkomne personen foran deg vanligvis er en spesialist på sitt felt; dessverre, ganske ofte, inkluderer dette ikke en evne til å undervise - eller 'prestere' - foran en klasse. Hvis du får dette i en lærer, er det en stor bonus.
Jeg hadde en gang en professor som var den mest herlige, anstendige og humane personen på fakultetet. Han var en anerkjent lærd, uendelig sjenerøs med sin tid, sin oppmuntring, sin støtte; senere, da jeg underviste under ham, lærte jeg å verdsette hans intellektuelle og menneskelige egenskaper. Han snakket seks språk flytende, men var dessverre ikke i stand til å undervise på noen av dem. Han led foran store grupper (men gjorde det bra i små gruppesituasjoner der studentene verdsatte kunnskapen hans og engasjerte seg med ham.)
BTW, jeg er uenig i kommentaren din om å lese notater mellom klassene. Snakker av erfaring, du bærer ikke rundt hver eneste detalj i hodet fra år til år; du må friske opp hukommelsen, og å lese notater mellom klassene er akkurat måten å gjøre det på.
richardjames sa: Genuin entusiasme kan ikke slås. Når læreren elsker faget og elsker å undervise i det, er det mye lettere å lære. Å være underforberedt er det verste, å ikke kjenne lysbildene fordi du ikke har sett dem siden du holdt samme presentasjon i fjor er ikke bra.
Ja, helt enig.
Rhosfelt sa: Jeg er sophomore nesten junior:
Ha oppmøtepoeng slik at folk deltar på timene.
Vanligvis er det fint å ha notater i ppt eller pdf bare i tilfelle en student går glipp av timen, det er alltid veldig hyggelig.
Prøv å være morsom, og ha morsomme prosjekter for elevene å gjøre, den beste måten å lære på er å samhandle med faget. Gi alltid ut en e-post og oppfordre til å stille spørsmål gjennom det i tilfelle de er for sjenerte til å gjøre det i timen.
Bare noen forslag
På nytt oppmøte, studenter er studenter, og jeg forteller dem at jeg er en betalt lærer, ikke en politimann. De er store gutter og jenter; det er opp til dem å delta, å ha valg er en del av det å være voksen. Jeg har sjelden oppmøtepoeng med mindre det er politikken til stedet jeg jobber for.
Re notater, andre plakater forakter lærere som leser fra notater; som student gjorde jeg det også. Jeg ville aldri gi ut notater - for det første har forelesningene mine en tendens til å være punkttegn, og lagt til kommentarer som jeg snakker rundt og legger til - det meste er helt uten manus (men ikke uplanlagt). Uansett, de er ment å lese originale kilder, og de har opplæringsprogrammer og kontortider for å stille spørsmål. Helt enig for oppmuntrende spørsmål og diskusjoner og latter; en god atmosfære gjør underverker.
ph0rk sa: Ikke sikker på nøyaktig hva du mener med dette, men professorene dine må se over notater en gang. De har ikke et semester verdt med stoff for 1-4 klasser i hodet. En god lærer endrer stoffet sitt fra år til år for å forbli oppdatert uansett.
Jeg gjør et poeng av å komme tidlig til timen, og jeg blar gjennom diskusjonsspørsmålene jeg har skrevet ned fra tidligere den dagen og noterer muligens flere - jeg er der først og fremst for å stille spørsmål elevene har før timen, men jeg skal for pokker om jeg bare står der og stirrer på veggen i ti minutter.
Det er imidlertid dumt å lese fra notater mekanisk i timen - bare fordel notatene og la dem lese dem på sin egen tid.
Er stort sett enig i dette. Til AppleInk om suverene historielærere, fyren jeg aktet som lærer fikk oss til å tause, også lytte; noen ganger sluttet jeg å skrive, la ned pennen og bare lyttet. Det var en reise vel verdt å ta. Og ja, han hadde notater, som han konsulterte noen ganger, mens han snakket og gikk under timen.
Jubel
ravenvii
- 17. mars 2004
- Melenkurion Skyweir
- 6. september 2008
Scepticalscribe sa: Moderne historie; Jeg har alltid elsket historie, men han gjorde det helt medrivende. Du har alltid ønsket å høre hva han ville si om temaet for dagens klasse.
Jubel
Ja, jeg hadde en professor akkurat som dette.
Og gjett hva, han er historieprofessor også! heh.
Akkurat nå er alle timene mine dårlige.*
*Jeg går på jusstudiet.
Skeptisk skriv
macrumors Ivy Bridge
- 29. juli 2008
- Den fjerne horisonten
- 6. september 2008
ravenvii sa: Ja, jeg hadde en professor akkurat som dette.
Og gjett hva, han er historieprofessor også! heh.
Akkurat nå er alle timene mine dårlige.*
*Jeg går på jusstudiet.
Jusstudiet bør ikke suge; materialet alene i noen av tilfellene er morsomt og en god lærer bør kunne løpe med det og gjøre det gripende. (Jeg studerte juss i noen år, og jeg er enig i at de fleste lærerne var helt forferdelige. Jeg kunne aldri forstå hvorfor dette skulle være så gitt at noe av materiell rettspraksis - var overbevisende, og noen av prinsippene fascinerende. Bortsett fra dystre og uinteresserte lærere, hadde den også en tendens til å tiltrekke seg drevne, voldsomt ambisiøse og ganske humorløse studenter, i det minste etter min erfaring. Historie - i hvert fall på college - har en tendens til å tiltrekke seg ganske gode lærere, og studenter som ønsker å lære ' ting', som også gjør dem interessante. Kanskje jeg er partisk fordi jeg forlot juss og ble historielærer.)
Jubel
Populære Innlegg